ODAK GRUP ÇALIŞMASI (DIŞ PAYDAŞ TOPLANTISI) 14 Eylül 2018

Yazar: | Tarih: 18 Eylül 2018

Bölümümüz öğretim üyeleri ve meslektaşlarımızın katılımıyla 14 Eylül 2018 Cuma günü saat 14:00’da HKMO SAMSUN ŞUBE BİNASI TOPLANTI SALONU’nda ODAK GRUP ÇALIŞMASI (DIŞ PAYLAŞ TOPLANTISI) gerçekleştirilmiştir.

Etkinlik: ODAK GRUP ÇALIŞMASI (DIŞ PAYDAŞ TOPLANTISI)
Yer/Tarih/Saat:HKMO SAMSUN ŞUBE BİNASI TOPLANTI SALONU / 14.09.2018 / 14.00
Amaç: Harita Mühendisliği Bölümü MÜDEK Özdeğerlendirme Raporunun MÜDEK’in ilgili kurullarınca değerlendirilmesi neticesinde hazırlanan Ön inceleme Raporu esasınca Bölüm Eğitim Amaçları ile Program Çıktılarında yapılması planlanan değişikliklerle ilgili Dış Paydaş görüşlerinin alınması
Katılımcılar: Kamu Kurum ve Kuruluşlarında görev yapan İdareci/Mühendis meslektaşlar Özel sektör işverenler Özel Sektör çalışanları yöneticiler Harita Mühendisleri

TARTIŞILAN VE DEĞERLENDİRİLEN KONULAR:
1. BÖLÜM EĞİTİM AMAÇLARININ REVİZE EDİLMESİ
DEĞERLENDİRME:
2018-2019 Döneminde MÜDEK tarafından ilk kez Genel Değerlendirilmesi için başvurusu yapılan Harita Mühendisliği Programına ait Özdeğerlendirme Raporunun Değerlendirme ve Akreditasyon Uygulama Esasları Uygulama Yönergesi Madde 5.1.(g) uyarınca yapılan ön incelenmesi tamamlanmış olup 06.09.2018 tarih ve 2018/266 sayılı yazı ile Ön İnceleme Raporu Fakültemize gönderilmiştir.
Ön inceleme sonuçları ve bu sonuçlara ilişkin görüşler detaylı bir şekilde incelenmiş Ölçüt 2.2.a’ da tanımlanan dört eğitim amacından sadece birincisinin MÜDEK tanımına uygun olup diğerlerinin uygun olmaması nedeni ile Eğitim Amaçları Dış Paydaş Toplantısında bölüm öğretim üyeleri ve dış paydaşların katılımı ile değerlendirilmiş yeniden gözden geçirilmiş ve aşağıdaki gibi revize edilmesine karar verilmiştir.
Eğitim Amaçları

  1. Stratejik ve bütüncül bakış açısıyla karşılaştıkları temel mühendislik ve mesleki problemleri çözmede Harita Mühendisliği bilgi becerileri alet donanım ve yazılımlarını kullanabilen
  2. Yaşam boyu öğrenme bilincini benimseyen meslek hayatının değişken ve rekabetçi koşullarına uyum sağlayabilen etkin kararlar alabilme yeteneğine ve yetkinliğine sahip mesleki kariyer gelişimi için akademik yada mesleki eğitim programlarına devam edebilen
  3. Mesleki etik bilincine sahip çevre ve sosyal sorumlulukları dikkate alan takım çalışması disiplinine sahip liderlik görevi üstlenebilen toplumun yaşam kalitesinin yükseltilmesine katkı verecek ulusal ve uluslararası araştırma ve geliştirme projelerinde görev alabilen
  4. Evrensel değerleri ilke edinerek bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip eden sürekli iyileştirmeyi hedefleyen girişimci ve yenilikçi olarak yetişen kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör ve araştırma geliştirme kuruluşlarında çalışabilme yeteneğine sahip MÜHENDİSLER YETİŞTİRMEKTİR.

    2. PROGRAM ÇIKTILARININ REVİZE EDİLMESİ
    DEĞERLENDİRME:
    Ön İnceleme Raporunda Ölçüt 3.1’de tanımlanan Program Çıktılarının MÜDEK program çıktılarının tümünü kapsamadığı belirtilmiştir. Bu doğrultuda bölüm öğretim üyeleri ve dış paydaşların katılımı ile Program Çıktılarının aşağıdaki gibi revize edilmesine karar verilmiştir.
    Program Çıktıları

    1. Güncel/çağdaş konulara ilişkin karmaşık mühendislik problemleri için veri toplama işleme sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
    2. Karmaşık mühendislik problemlerini belirleme formüle etme çözüm için uygun yöntemleri seçme ve uygulama becerisi
    3. Mesleğinin küresel toplumsal ve çevresel boyutlarda etkisini ve önemini kavrama özelliği karmaşık mühendislik problemlerinin çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık
    4. Karmaşık mesleki problemlerin çözümü için gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında gereksinimleri karşılayacak ve sürdürülebilir kalkınma ilkelerine uygun şekilde sistem tasarlayabilme ve modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
    5. Matematik fen ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimi bu birikimi kullanarak karmaşık mühendislik problemlerini çözme becerisi
    6. Risk ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgiye sahip olma Proje tasarlayıp yürütebilme ve sonuçları analiz edip yorumlama becerisi Girişimcilik-yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
    7. Türkçe etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilme mesleki rapor hazırlayabilme ve sunum yapabilme en az bir yabancı dil bilme açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi
    8. Mesleki ve disiplinler arası takım çalışmaları için ortak projeler yapabilme ve mesleki konularda bireysel çalışma yetkinliği ve becerisi
    9. Yaşam boyu öğrenme gereğini algılamış ve bu yeteneği kazanmış olma özelliği bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileme becerisi
    10. Mesleki ve etik sorumlulukları kavrama ve bunlara uygun davranma mesleki sivil toplum örgütleriyle yakın işbirliği ve ülke çıkarlarını gözetme bilinci mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinme becerisi
    11. Mesleğine ilişkin karmaşık problemler için gerekli teknik bilgi ve beceri modern alet donanımlar ve yazılımları seçebilme bilişim teknolojilerini kullanabilme ve program yazabilme bilgi ve becerisi